26. mai 2013

HERLIG LØRDAG OG GRATULERER HERMAN!

Tenk at nå er det 9 måneder siden vår skjønne minstemann Herman bestemte seg for å ta seg en kikk på utsida av magen. Herlige Herman som stort sett smiler og er en fryd å ha med å gjøre. Herlige Herman som har sjarmert både storebror Henrik og storesøster Agnes Kristine i senk - ja, vi foreldre er jo lettsolgte, så det nevnes ikke en gang. 

Vi er så glade i deg, lille du!


Ellers har helgekosen virkelig vært her i dag, med masse utetid, kos og moro. De to store ungene fikk hver sin "utferd" i dag, mens Herman og jeg var hjemme på formiddagen. Henrik ble med pappa til byen en tur for å ordne noen ærend. Ett av ærendene var Henriks eget. Han har fått et lite teakbord til å ha foran sovesofaen på rommet sitt som trenger maling. Det skulle males grønt, i følge den nye eieren, så han og pappa´n har handlet inn maling, så får vi se hvilken grønnfarge det har blitt..! Mulig beina skulle bli hvite, vi får se... 

Agnes Kristine ble med mormor på sykehuset for å hente hjem bestefar som har hatt en liten operasjon. Hun kom veldig fornøyd hjem, med saltstenger og istrut, så den turen hadde også vært fin. 

Herman og jeg nøt terrasselivet med solskinn, te og et nytt blad å lese, ikke verst det heller. 

Vi bakte kake og lagde fruktsalat til bestefars hjemkomst og koste oss med dette, alle sammen. Helgekos av god kaliber! 

Resten av ettermiddagen bød på trampolinehopping, legobygging, sykling, terraseliv, gartneraktivitet og plenklipp - rett og slett en herlig lørdag! 

Etter ungene hadde fått lagt seg, slitne, trøtte, men så absolutt glade, koste mamma´n seg med litt surfing i internett-land på terrassen, med litt lørdagsgodt til... Pappa´n som er en god del mer fotballinteressert enn mamma´n her i huset, satt i sofaen og fikk med seg Champions League-finalen. 


I morgen er det Naturens dag på Eiktunet på Gjøvik, med så strålende vær som i dag, vil det være en herlig søndagsaktivitet. Vi får se om vi tar turen dit eller bare slapper av her hjemme. Deilig med planløse dager, egentlig. 

Nå får jeg vel lure med meg pappa´n i seng her, slik at vi er opplagte nok til morgendagen - vi har to A-sønner og en B-datter, så det er greit å ha noen timer på øyet... God natt! 


Follow on Bloglovin

1 kommentar :

  1. Hei og takk for hyggelig hilsen hos meg - og velkommen som følger hos meg. Kjekt at du la igjen et spor slik at jeg kunne finne inn til deg, alltid hyggelig å oppdage nye blogger:) Nå har jeg lest meg et stykke tilbake og hit kommer jeg gjerne tilbake. Gleder meg til å bli bedre kjent med den koselige bloggen din - slår lag og følger videre:)

    Håper dere har hatt en fin Naturens dag i dag,
    Hanne:)

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...