11. juni 2013

BOMULLSBRYLLUPSDAG!

For to år siden i dag hadde jeg en av de aller beste dagene i mitt liv. 11.juni 2011 giftet Atle og jeg oss og feiret dagen med låvebryllup sammen med familie og gode venner hjemme på gården der jeg er vokst opp. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg verken før eller siden har smilt så mye og vært så glad en hel dag. Ren og skjær lykke fra morgen til kveld! 


Jeg tar en liten tur nedover "Memory lane", jeg:
Dagen i forveien bød på et voldsomt regnvær og temperaturer som gjorde at i alle fall bruden var nervøs for om vi hadde nok tepper til folket under låvefesten - og om taket kom til å holde unna for regnet... Da vi var på låven for å øve på bryllupsvalsen på kvelden, så trommet regnet så hardt på taket at vi ikke hørte musikken en gang.... Huff.... 

Men det meste ordner seg til det beste, og bryllupsdagen opprant med fint vær og dermed var det en bekymring mindre i alle fall. Hår og sminke kom på plass, brudebukett ble husket, ringene husket og ungene var skjønne som brudepike og brudesvenner. Det eneste som ikke gikk helt etter planen, var at ungene glemte å spre utover blomsterblader på vei inn og ut av kirka, men det gjorde ingenting da de var så opptatt med å smile at de sjarmerte hele kirka og litt til! :-) Og tro det eller ei, men vi glemte å kysse inne i kirka, men det ble tatt igjen på kirkebakken og utover kvelden..! 

Herlig fest med nydelig mat fra restauranten LasseLiten på Gjøvik - beste tapas/grillmaten jeg noensinne har smakt, det samme sa gjestene, så da må vel det være sant? Greit å innhente tilbakemeldinger fra andre enn bruden som nok ikke er helt objektiv denne dagen? :-) 

Bryllupskaka var helt nydelig, bakt av ei dyktig dame ved navn Eva Helen Hobusch-Leirpoll. Helt etter to sjokoladeelskeres smak i alle fall, med hvitt sjokoladetrekk og sjokolademousse med bærlag innimellom inni. Mmmmm..... 

Koselige taler, flott musikk og super stemning - fikk nesten lyst til å gjøre dette hvert år! :-) 

Og festen i seg sjøl - vel, bruden var ikke klar for å gå og legge seg i firetida på morgenen, men da var det ganske få igjen til å feste med..! Godt vi sov hjemme på natta, så jeg bare kunne tusle inn til sengs i de små timer. Kjempeflott dag - men det aller, aller beste - alle dager etterpå sammen med mannen jeg elsker. DET er bryllupsgaven sin, det! :-) 

Og når jeg innledet med å si at det var en av de aller beste dagene i mitt liv, så er de tre andre beste dagene, fødselsdagene til ungene våre.  




Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...